Het Lessenpakket

"There are shortcuts to happiness, and dance is one of them" (Vicki Baum)

KLEUTERDANS CLIPDANS vanaf 6 jaar tot... KLASSIEK MODERN
TURNEN ZUMBA FATBURNER PILATES


(groepen per discipline & leeftijd)

Klik op een van de bovenstaande categorieen om meer uitleg te krijgen over het gekozen lessenpakket.

Kleuterdans 4-6 jaar
(Voor kleuters van de tweede en derde kleuterklas)

De lessen kleuterdans richten zich op de belevingswereld en motorische mogelijkheden van 4 tot 6 jarigen.

De lessen verlopen volgens een herkenbare lesstructuur, waardoor de kleuters zich al snel op hun gemak voelen. Een actieve opwarming wordt gevolgd door een leuke kringdans. We werken met beweegverhalen en spelvormen op muziek en ronden de les af met een echte danscombinatie. Verschillende thema's komen aan bod zoals; dieren, seizoenen, feest vieren, cowboys en indianen, tegenstellingen, etc. We werken op verschillende ritmes, gebruiken leuke materialen en dansen op de nieuwste liedjes van K3, Laura, Piet Piraat, Kabouter Plop, Samson en Gert e.a.




 

CLIPDANS 

Na een uitgebreide opwarming, waarbij de nadruk gelegd wordt op belangrijke technische aspecten, wordt er gedanst op de nieuwste hits en videoclips... Bij de lessen clipdans beperken we ons niet tot één dansstijl. De ene keer gaan we voor een Jazz choreografie, een volgende periode komen er meer hip-hop-bewegingen of moderne technieken aan bod. Op deze manier willen we onze jonge dansers een zo breed mogelijk basis geven.

Geen overdreven moeilijke passen, maar bewegingen die je keer op keer doen ontdekken hoe fijn het is om te dansen. We werken samen aan leuke combinaties, waarbij soms ook de eigen creativiteit wordt aangesproken. Er wordt naar een spetterend optreden toe gewerkt, waarbij elke danser belangrijk is!




KLASSIEK/MODERN:

Heb je de dansmicrobe echt te pakken en heb je graag een extra uitdaging?

In de lessen klassiek en modern werken we stapsgewijs aan onze techniek. Het zijn lessen voor kinderen die een stapje verder willen gaan als danser: ze willen werken aan hun danstechniek en kunnen daarvoor de nodige concentratie opbrengen.

Klassiek ballet kan gevolgd worden vanaf het tweede leerjaar. Voor modern?moet je minstens 10 jaar zijn. De groepen worden opgesplitst op niveau. De lesgever geeft toelating om naar het volgende?level te gaan.

In de lessen is er een verplicht uniform.



Moderne dans ontstond in de eerste helft van de 20ste eeuw als reactie tegen het klassieke ballet. Het is een verzamelnaam voor verschillende danstechnieken die sindsdien uitgevoerd worden.
De moderne dans wilde uiting geven aan de psychologische realiteit van de mens en daarom werd de danstechniek gekoppeld aan het uitten van emoties, wat zorgt voor een meer aardse en expressieve uitvoering van de danstechniek, waar bij ballet net naar elevatie en het bovenmenselijke gestreefd wordt.

Grondwerk is een belangrijk element van de moderne dans. Ondanks dat moderne dans zich afzette tegen ballet, is de basis van klassieke dans ook terug te vinden in de moderne dans. In onze danslessen wordt er vooral gebruik van Limón-techniek, maar ook andere stijlen kunnen aan bod komen.



?

?


?

Turnen:

Sta jij ook liever op je handen dan op je voeten?

Dan moet je zeker mee komen turnen op dinsdagavond!

De turnleerkrachten helpen je om alle bewegingen op een gecontroleerde en correcte manier uit te voeren. Tuimelen, handstand, radslag, bruggen, overslag, flik-flak, salto, ... het komt allemaal aan bod. Het wordt een ontspannen lesje zonder competitie. Er is materiaal beschikbaar voor tumbling, minitrampoline, barre,?balk en sprongelementen.?En verwacht jullie ook maar aan enkele leuke piramides!









?



?


Zumba®
(voor iedereen die houdt van uit de bol gaan op muziek!)

Zumba® is een leuke work-out waarbij gedanst wordt op swingende Latijns-Amerikaanse muziek, maar ook muziek vanuit onze hitparade komt aan bod! Bewegingen vanuit verschillende dansstijlen als Salsa, Merengue, Cumbia, Reggaeton, Hip-Hop, Belly-Dance,?Clipdans?e.a. worden afgewisseld met eenvoudige fitnessoefeningen. De bewegingen zijn gemakkelijk te volgen en al gauw vergeet je dat je effectief aan het trainen bent. Snelle en tragere nummers wisselen elkaar af en zorgen week na week voor een betere conditie en steviger lichaam.


Wanneer:

Dinsdagavond van 20h15-21h15 (Cultuurzaal Den Elzas)

Donderdagavond van 20h30-21h30 (Cultuurzaal Den Elzas)




Fatburner:                                                                                               
(Voor iedereen die graag wil werken aan een strakker figuur!)

Variatie is het sleutelwoord van deze lessen. Aerobe oefenreeksen worden afgewisseld met intensieve oefeningen (intervaltraining). Deze manier van trainen zorgt voor een hoog calorieverbruik, waardoor ook na de les je verbranding op een hoger pitje zal draaien. Zo worden ook de vetreserves aangesproken.

Geen moeilijke danspassen, maar eenvoudige aerobicscombinaties.

De lessen zijn professioneel opgebouwd en zorgen ervoor dat iedereen kan trainen volgens zijn of haar mogelijkheden. Sprongen zijn nooit verplicht, waardoor de les ook toegankelijk is voor mensen met gewrichtsklachten (vertel dit wel altijd aan de lesgever!).

Naast de conditionele oefeningen is er in deze les ook plaats voor spierversterkende oefeningen. Het regelmatig uitvoeren van krachtoefeningen zorgt ervoor dat je lichaam meer calorieën gaat verbranden door een verhoging van je basaal metabolisme. Dit resulteert op termijn ook in een vermindering van het lichaamsgewicht. Een ideale les dus om toe te voegen aan je beweegprogramma!

Wanneer:

Maandagavond van 20h15-21h15 (Cultuurzaal Den Elzas)



Pilates:
(Voor iedereen die een complete training van body, mind and spirit wil!)

Wat is Pilates?

Pilates is een beweegvorm, ontwikkeld door Joseph Pilates, die je zou kunnen zien als een mix tussen yoga en fitness. Met de oefeningen werk je zowel aan je lichaamshouding, je ademhaling en je algemene lichaamsconditie (uithouding, kracht, lenigheid, evenwicht en coördinatie). In deze complete workout worden alle spiergroepen op een evenwichtige manier getraind met een bijzondere focus voor de diepe buik-, rug- en bilspieren. Deze diepe spieren, dichter bij de wervelkolom, zijn erg belangrijk. Ze zorgen voor een goede houding en stabiliteit en helpen zo onder andere om blessures te voorkomen en lage rugpijn te verlichten.


Wanneer?

Woendag van 19h30-20h30: level 2 (reeds ervaring met PILATES)

Woensdag van 20h30-21h30: starters


Start lessenreeks 1: 13/09 (12 lessen): 96€

Heb je interesse schrijf je dan snel in want het aantal plaatsen wordt op 15 deelnemers beperkt!